GUV bevestigt klachten over grote uitvaartverzekeraars in “Kassa”.

“Grote uitvaartverzekeraars duur bij uitvaarten”, zo blijkt in Kassa. De verwijten richten de grote uitvaartverzekeraars in de programma’s Brandpunt, Kassa en Het vijfde uur roepen veel herkenning op bij GUV Uitvaartverzorging. Ook het AFM-rapport over de distributiepraktijken van de vijf grootste uitvaartverzekeraars bevestigd Bert van Asselt, directeur van GUV. In het rapport staat veel kritiek op de handelswijze van de grote verzekeraars. Er wordt vaak niet in het belang van de consument gewerkt! “De kritiek die wij al jaren hebben, sluit aan bij de constateringen in het AFM rapport,”, aldus Bert van Asselt. De informatie die bij telefonische verkoop verstrekt wordt is vaak niet volledig en daardoor misleidend. De voorbeelden van telefoongesprekken in het rapport geven aan hoe op het sentiment van mensen ingespeeld wordt en op een incorrecte wijze verzekeringen verkocht worden. Verder krijgt men onjuiste informatie voorgeschoteld. Dat zien wij ook in andere reclame campagnes terug.” “GUV is blij dat dit eindelijk eens door een officiële instantie onderzocht is”, zo vult Xandra Wolterink, uitvaartverzorgster bij GUV, aan. “En men gaat nog verder, zo is door AFM gesteld. Men wil ook nog inhoudelijk kijken naar de verzekeringen van deze grote verzekeraars. De pakketten van diensten die vergoedt worden, sluiten namelijk (zo weten wij uit onze praktijk) niet aan bij de uitvaartwensen die mensen over het algemeen hebben.

De verzekeringen die diensten uitvoeren in plaats van geld uitkeren, lijken nabestaanden alle zorgen uit handen te nemen. De nabestaanden komen er pas na een overlijden achter dat veel gebruikelijke onderdelen van een uitvaart niet vergoed worden. Denk daarbij aan de kosten van een advertentie, kerkdiensten of andere plechtigheden, een bloemstuk en een koffietafel. Dit zorgt vaak alleen al voor een extra rekening van duizenden Euro’s. Goedkoop blijkt dan achteraf duurkoop!” De nabestaanden die voor GUV uitvaartverzorging kiezen terwijl de overledene bij Dela verzekerd is, krijgen van Dela een brief. Daarin staat dat als men niet van de diensten van Dela gebruik maakt men vrijwel altijd duurder uit is. “Dat is echter niet waar”, aldus Henk-Jan Harbers, GUV is in alle gevallen goedkoper. De nabestaanden worden daardoor onterecht in de veronderstelling gebracht dat wij duurder zouden zijn. En dat, terwijl wij juist altijd goedkoper zijn. Wij hopen dat de AFM ook hier wat mee doet! Ook de andere grote verzekeraars geven in hun uitingen te kennen dat zij “inkoopvoordelen” hebben en daarom goedkoper zouden zijn. In het programma Kassa, bleek echter het tegendeel. De regionale uitvaartverzorgers waren goedkoper.” Bert van Asselt geeft aan dat in veel actualiteitenprogramma’s aandacht voor deze materie is geweest. “In die programma’s zijn veel klachten behandeld over de wijze waarop de verzekeraars proberen zelf de uitvaarten van verzekerden te regelen. Bij de uitvoering bleken ze echter (veel) duurder dan de regionale uitvaartverzorgers. In sommige gevallen scheelt dat duizenden Euro’s. Dat was in een uitzending van “Kassa” maar al te goed te zien. Daar werd duidelijk dat Dela, Monuta en Yarden de duurste offerte hadden. Wij zijn blij dat het nu ook eens door de media bevestigd wordt. De uitzending van Brandpunt hebben we zelfs op onze site geplaatst om mensen te informeren. Binnenkort zullen we ook gaan aanbieden polissen voor mensen te beoordelen zodat men weet waar men aan toe is. Als de polis niet aan de verwachting van de verzekerde voldoet gaat GUV voor hen een oplossing zoeken.”

 


 


« Terug naar het artikel
Advertenties
Advertenties
Delightnet Home Automation for free