GROENLO- De Slag om Grolle beleefde vandaag alwwer zijn tweede dag. ook deze zaterdag hing in Groenlo een fantatische historische sfeer. Het hoogtepunt van de Zaterdag was de grote veldslag.
De Slag om Grolle is een terugkerende historische reconstructie waarbij het Beleg van Grol door Frederik Hendrik uit 1627 wordt nagespeeld. Het centrum van Groenlo is deze dagen autovrij.
De belegering vindt plaats in en rond Groenlo (vroeger Grol geheten) waarbij honderden acteurs de gebeurtenissen v...
DOETINCHEM - Wordt de Achterhoek de eerste plattelandsregio waar massaal duurzame deelvoertuigen gedeeld worden? Burgemeester Mark Boumans van Doetinchem en tevens voorzitter van 8RHK-ambassadeurs gaat de uitdaging aan met de inwoners.
Hij daagt iedere Achterhoeker uit mee te doen: honderd duurzame deelvoertuigen voor de Achterhoek. Volgens Boumans hebben veel inwoners behoefte aan vervoer. Dat kan zijn naar werk, het ziekenhuis of naar sportverenigingen.
'Wat is...
GROENLO- De Slag om Grolle is los gebarsten. Er hangt in Groenlo een fantatische historische sfeer. Het hoogtepunt van de eerste dag was de grote veldslag, die vrijdag middag voor het eerst plaats vond en dit weekend elke middag te zien en te beleven valt.
De Slag om Grolle is een terugkerende historische reconstructie waarbij het Beleg van Grol door Frederik Hendrik uit 1627 wordt nagespeeld. Het centrum van Groenlo is deze dagen autovrij.
De belegering vindt plaats in en rond Groe...
AALTEN - Rust en ruimte om te leven zoals jij dat wilt, met hulp van de samenleving én de gemeente als je dat nodig hebt. Zo zien deelnemers aan ‘U Spreekt’, het inwonerspanel van de gemeente Aalten, hun toekomstige gemeente het liefst. Het inwonerspanel telt ruim 1.300 panelleden. Ruim 80% daarvan vulde eind vorig jaar de vragen in over ‘hun’ gemeente in 2025 en verder. Het college van burgemeester en wethouders gebruikt de uitkomst om een toekomstvisie op te ste...
Winterswijk – De stichting Winterswijk Marketing is begonnen met de voorbereidingen voor een toeristische informatiegids 2013. In deze gids - met een oplage van 30.000 exemplaren - presenteert Winterswijk zich in de meest brede zin van het woord. Doel van de gids is om (potentiële) bezoekers en inwoners van Winterswijk te informeren over wat Winterswijk te bieden heeft op het gebied van toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding. De gratis gids wordt verspreid via: het Toeristisch Recreatief Informatiepunt (geopend vanaf 17/12 in het raadhuis), toeristische bedrijven, horeca, winkeliers, ondernemers, Obelink en tijdens evenementen. De gids wordt rond 21 maart 2013 verspreid.
Winterswijk Marketing is verantwoordelijk voor de redactionele inhoud van de gids. Holders Media en ESHA Drukwerkfaciliteiten zijn verantwoordelijk voor de acquisitie, de opmaak en het drukken van de gids. Vanaf week 50 start de advertentieverkoop voor de gids. Ondernemers uit het centrum, horecagelegenheden en toeristische bedrijven zijn zo veel mogelijk via een digitale nieuwsbrief geïnformeerd. Geen digitale nieuwsbrief ontvangen, maar wel interesse om te adverteren? Neem dan contact op met Stefan Heinen (ESHA Drukwerk faciliteiten), telefoon 06 - 50 62 62 42 of Henk Holders (Holders Media) via (0543) 512 412.
Oproep Heeft u informatie die relevant is voor de gids - denk aan een evenement of (bedrijfs)activiteit - stuur dan een mail naar info@100procentwinterswijk.nl De redactie van de gids neemt dan contact met u op.