GROENLO- De Slag om Grolle beleefde vandaag alwwer zijn tweede dag. ook deze zaterdag hing in Groenlo een fantatische historische sfeer. Het hoogtepunt van de Zaterdag was de grote veldslag.
De Slag om Grolle is een terugkerende historische reconstructie waarbij het Beleg van Grol door Frederik Hendrik uit 1627 wordt nagespeeld. Het centrum van Groenlo is deze dagen autovrij.
De belegering vindt plaats in en rond Groenlo (vroeger Grol geheten) waarbij honderden acteurs de gebeurtenissen v...
DOETINCHEM - Wordt de Achterhoek de eerste plattelandsregio waar massaal duurzame deelvoertuigen gedeeld worden? Burgemeester Mark Boumans van Doetinchem en tevens voorzitter van 8RHK-ambassadeurs gaat de uitdaging aan met de inwoners.
Hij daagt iedere Achterhoeker uit mee te doen: honderd duurzame deelvoertuigen voor de Achterhoek. Volgens Boumans hebben veel inwoners behoefte aan vervoer. Dat kan zijn naar werk, het ziekenhuis of naar sportverenigingen.
'Wat is...
GROENLO- De Slag om Grolle is los gebarsten. Er hangt in Groenlo een fantatische historische sfeer. Het hoogtepunt van de eerste dag was de grote veldslag, die vrijdag middag voor het eerst plaats vond en dit weekend elke middag te zien en te beleven valt.
De Slag om Grolle is een terugkerende historische reconstructie waarbij het Beleg van Grol door Frederik Hendrik uit 1627 wordt nagespeeld. Het centrum van Groenlo is deze dagen autovrij.
De belegering vindt plaats in en rond Groe...
AALTEN - Rust en ruimte om te leven zoals jij dat wilt, met hulp van de samenleving én de gemeente als je dat nodig hebt. Zo zien deelnemers aan ‘U Spreekt’, het inwonerspanel van de gemeente Aalten, hun toekomstige gemeente het liefst. Het inwonerspanel telt ruim 1.300 panelleden. Ruim 80% daarvan vulde eind vorig jaar de vragen in over ‘hun’ gemeente in 2025 en verder. Het college van burgemeester en wethouders gebruikt de uitkomst om een toekomstvisie op te ste...
Winterswijk – Vol trots presenteert Winterswijk Marketing het nieuwe magazine ‘Ontdek! Nationaal Landschap Winterswijk’. Dit magazine staat boordevol interessante informatie over recreëren, winkelen, wonen en werken in Winterswijk. Ilse Saris – voorzitter van de stichting Winterswijk Marketing – nam het eerste exemplaar van het magazine in ontvangst. Het magazine is gratis verkrijgbaar bij VVV Winterswijk. Vanaf volgende week is het magazine ook bij diverse toeristische ondernemers verkrijgbaar. Het magazine is mede mogelijk gemaakt door de Provincie Gelderland in het kader van Promotie Nationale Landschappen.
Dit magazine vervangt de 100% Winterswijkgids en de 100% Winterswijkkrant die in de afgelopen jaren is uitgegeven. Ilse Saris ligt toe: “Het centrale thema in het magazine is Nationaal Landschap Winterswijk en de verschillende manieren waarop je dat kunt beleven. Maar ook geven we een beeld van de mogelijkheden om te wonen en werken in Winterswijk. Het magazine moet toeristen overtuigen dat Winterswijk dé ideale vakantieplek is. Maar ook recreanten en bezoekers die al in Winterswijk zijn willen we laten zien wat Winterswijk te bieden heeft.”
Promotioneel magazine
Het magazine heeft een omvang van 60 pagina’s, is full colour en uitgevoerd in A4 formaat. De oplage is 25.000, waarvan 20.000 Nederlandstalig en 5.000 Duitstalige exemplaren. Marketing medewerker Ester Reusink zegt: “We willen het magazine onder meer in zetten tijdens beurzen. Zo wordt het magazine komend weekend uitgedeeld tijdens de Fiets- en Wandelbeurs in de RAI in Amsterdam en de koopzondag bij Obelink. Daarnaast worden ze verspreid via VVV Winterswijk en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven. De Duitstalige exemplaren worden verspreid via enkele beurzen in Duitsland en de marketingorganisaties in Sudlohn-Oeding, Vreden en Bocholt.”
Toeristische gids Achterhoek
Ook de toeristische gids voor de Achterhoek is verkrijgbaar bij VVV Winterswijk. Deze gids boordevol tips voor een leuk dagje uit in de Achterhoek is gratis verkrijgbaar.